Veelgestelde vragen

1. Hoe plaats ik een bestelling?

  • 1. Voer uw postcode in om de voordeligste aanbiedingen van pellets in uw regio te bekijken.
  • 2. Kies de gewenste aanbieding.
  • 3. Bestel met één klik en geniet van een gratis snelle en kwaliteitsvolle levering.

2. Is de dienst Best of Pellets van Test-Aankoop gratis?

Ja, de dienst is helemaal gratis en staat open voor iedereen.


3. Wanneer betaal ik mijn bestelling en aan wie?

U betaalt uw bestelling aan de leverancier, ofwel op voorhand via overschrijving, ofwel cash of met Bancontact bij de levering. Bij elke aanbieding staat vermeld welke betalingswijzen de leverancier aanvaardt.

Alle prijzen zijn BTW inbegrepen. Als er voor de palletten een waarborg moet worden betaald, wordt dat expliciet vermeld (in de « technische fiche »).

Elke bestelling geeft recht op gratis levering op één enkel leveringsadres.


4. Hoe ruil ik mijn palletten om na de levering?

Als u een waarborg hebt betaald voor de pallet, krijgt u die terug wanneer de pallet is terugbezorgd bij de leverancier. Gaat het om een Europallet, dan wordt die omgewisseld voor een gelijkaardige pallet bij een volgende levering door een leverancier van uw keuze.


5. Wat is het minimum aantal paletten dat moet worden besteld?

U kan van 1 tot 8 palletten bestellen. Gelieve voor grotere bestellingen rechtstreeks contact met ons op te nemen. 

Het totale gewicht van de pallet en het aantal zakken per pallet zijn voor iedere leverancier verschillend en staan telkens vermeld in de aanbieding.


6. Wat is de leveringstermijn?

Zodra uw bestelling binnenkomt, wordt ze onmiddellijk doorgezonden naar de leverancier. Die neemt zo snel mogelijk contact met u op om u een leveringsdatum voor te stellen binnen de 15 dagen na uw bestelling.

In geval van dringende bestelling of voor vragen over de levering kunt u rechtstreeks contact opnemen met de leverancier. U vindt de contactgegevens in de e-mail met het overzicht van uw bestelling.


7. Kan je een bestelling voor verschillende personen tegelijk plaatsen? 

Elke bestelling die op deze site wordt geplaatst, geldt voor één enkel leveringsadres, ongeacht het aantal palletten. Indien u verschillende palletten wenst te bestellen en ze wil laten leveren op verschillende dicht bij elkaar gelegen plaatsen, kan de leverancier u daarvoor extra kosten aanrekenen.


8. Wordt mijn pallet tot aan mijn opslagruimte gebracht?  

Ja, onze bezorgers zijn uitgerust om de palletten tot bij uw opslagruimte te brengen, voor zover de ondergrond vlak en geasfalteerd is. Als de ondergrond niet vlak of verhard is (een hellende straat, grind, gras, tegels, enz...), is er een speciale uitrusting vereist en zullen u extra kosten worden aangerekend.

Om het precieze bedrag van die extra kosten te kennen, raden wij u aan dat specifieke punt te bespreken met de leverancier van pellets die u hebt gekozen. 


9. Hoe selecteert Test-Aankoop de aanbiedingen en leveranciers van Best of Pellets?

In Best of Pellets stelt Test-Aankoop producten en leveranciers voor die de het kwaliteits-charter naleven. We zien toe op:

  • de kwaliteit van het product
  • de kwaliteit van de leveringsdienst
  • de correctheid van de prijs

10. Waartoe verbind ik mij bij een bestelling?

U verbindt zich ertoe de levering van de bestelde pellets aan te nemen, aan de prijs die op de site vermeld staat en op de datum die u met de leverancier hebt afgesproken.